FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj


 Ogłoszenie 


Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Shawn
|11 Cze 2009|, o 21:56
F.A.Q - Poradniki
Autor Wiadomość
cybertiger 
Emeryt
Administrator


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1230
  Wysłany: |20 Kwi 2008|, o 19:29   F.A.Q - Poradniki

Jak skolonizować nową planetę ?

Najpierw budujesz Statek kolonizacyjny (wymagania do jego budowy są w zakładce Technologia). Następnie w zakładce Galaktyka szukasz jakiejś niezamieszkanej planety (przy numerze tej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i wysyłasz na współrzędne tej planety Statek kolonizacyjny z misją "Kolonizuj" (uwaga: na statek kolonizacyjny nie wrzucaj żadnych surowców, gdyż przepadną przy kolonizacji). Jeżeli nikt przed tobą nie skolonizuje tej planety to wkrótce otrzymasz komunikat o pomyślnej kolonizacji planety a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Na samym początku na planecie będzie znajdowało się 500 metalu i 500 kryształu. Tak więc jeżeli chcesz przyspieszyć budowę budynków na tej planecie niezbędne będzie wysłanie transportu surowców (ale dopiero po skolonizowaniu planety).

Najbardziej opłaca się kolonizować planety na pozycji 4-6.(choć to zawsze loteria) Jednak wiąże się to z ryzykiem, że dostaniemy małą planetę, a nie wielką, jak chcieliśmy. Co wtedy zrobić? Usunąć kolonię i skolonizować jeszcze raz. Należy pamiętać, że przez ok. dobę usunięta planeta ma nazwę "porzucona kolonia". Możemy stworzyć sobie także jedną kolonię do produkcji deuteru, na 15 pozycji. Zdarza się, że na np 14 pozycji skolonizujemy planetę mającą 220 pól - wyjątek, ale bardzo przydatny.

Dlaczego właśnie duże planety ? Przecież na matce mam na razie 50 pól zabudowanych, a kolonię mam 250 pól?

W późniejszych etapach gry, gdy gracz nabierze już punktów, kolonie takie nie będą wystarczające. Przy intensywnej zabudowie na matce trzeba już budować terreformery, które dodają pól planecie. Jednak jest to inwestycja dość nieopłacalna, gdyż wiele kosztuje. Lepiej mieć planetę > powyżej 350/400 pól, niż robić terraformery.

2. Położenie kolonii.

Czy kolonizować planety w tej samej galaktyce? W pobliżu matki, czy może gdzieś dalej? Czy kolonizować w 9 gali?

Mamy tu kilka wariantów:

1. Robisz flotę, chcesz atakować, jesteś agresywny i chcesz szybko zdobywać punkty.

-najlepiej nie stawiać kolonii kolo matki - jesteście wtedy dość łatwym celem.
-robić kolonie w wielu galaktykach (ewentualnie po 2, 3 w jednej, ale oddalone od siebie).
- pozostaw sobie 1 kolonię wypadową - możliwość skolonizowania się koło wroga i zaatakowania go, później usunięcie kolonii

Zalety: - możliwość atakowania wielu różnych celów
- kontrola nad całym uniwersum

Wady: - praktycznie utrudniona wymiana surowców między planetami ( długi czas lotu floty)

2. Jeśli robisz same kopalnie, obronę, i ewentualnie małą flotę, którą farmisz, lub złomujesz małe cele:

- wszystkie planety położone w pobliżu matki, po 2 w jednym układzie
- jedna kolonia wypadowa ( ewentualnie)

3. Jesteś super bunkrownikiem, robisz tylko kopalnie i chcesz, by nikt cię nie szpiegował/atakował.-możesz zrobić tak jak w punkcie 2
- możesz kolonizować planety w 9 gali- jest tam z reguły bardzo mało osób
- masz wszystkie kolonie zrobione, nie masz wypadowej



Czy można zmienić nazwę planety?
Tak. W zakładce Podgląd w lewym górnym rogu okna jest napis Planeta "NazwaTwojejPlanety". Kliknij na niego, a wejdziesz na stronę, umożliwiającą zmianę nazwy planety (menu to służy też do porzucania kolonii).
Nazwa planety nie może zawierać znaków specjalnych, do których zaliczamy następujące symbole:
` ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) + = | \ { } [ ] : ' " ; < > ? , . /

Czy można kolonizować planety zajęte przez innych graczy?
Nie. Kolonizować można tylko planety niezasiedlone. W galaktyce widnieją jako puste pola w układach. Tylko na te planety można wysyłać statek kolonizacyjny z misją -Kolonizuj .
Nie można "przejmować" planet innych graczy , ani ich księżyców.Księżyce można jednak niszczyć przy pomocy GS (gwiazd śmierci)

Co się dzieje jeśli podczas lotu kolonizatora na planetę zostanie ona skolonizowana przez innego gracza?
Statek dotrze do planety, wykryje, że jest zasiedlona i zawróci na twoją planetę.

Co stanie się ze statkiem kolonizacyjnym gdy założę kolonię? Czy odzyskam statek?
Nie, statek automatycznie znika (punkty uzyskane za niego są odejmowane). Można powiedzieć, że zostaje przetworzony na surowce (500 metalu i 500 kryształu).

Ile można mieć kolonii?
Można skolonizować maksymalnie 12 planet. Zatem łącznie można mieć 13 planet (planeta macierzysta + kolonie).

Skolonizowałem planetę i okazało się, że ma mało pól. Czy porzucając tą planetę odzyskam surowce, za które kupiłem kolonizatora?
Niestety nie. Surowce wydane na kolonizator przepadają z chwilą jego budowy. Nie odzyskasz również samego statku, który został "zniszczony" po udanej kolonizacji. Dodatkowo stracisz punkty uzyskane, za wszystkie budynki (cywilne i obronne) wybudowane na tej planecie. (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!")

Mam kilka kolonii większych niż planeta macierzysta? Czy jeżeli ją porzucę to coś stracę?
Porzucić można jedynie kolonie. Akcja ta nie jest dostępna dla planety macierzystej.

 
 
cybertiger 
Emeryt
Administrator


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1230
Wysłany: |20 Kwi 2008|, o 19:49   

BUDOWANIE

1. Nie mogę nic wybudować. Obok każdego budynku mam czerwony napis "Planeta zabudowana". Co mam robić?
Jeżeli dopiero co rozpocząłeś grę, zwróć uwagę na zakładkę Podgląd i w tabelce na Średnica. Jeżeli wpis dotyczący ilości zajmowanych i wszystkich pól wygląda tak (0 /#2 pol), to oznacza, że padłeś ofiarą buga (czyli błędu gry). Skasuj to konto i utwórz nowe. Jeżeli zaś widnieje tam 250/250 (lub inne dwie identyczne liczby) to oznacza, że zabudowałeś całą swoją planetę. Skolonizuj inne planety lub wyburz zbędne budynki. Możesz również zbudować Terraformer (szczegóły niżej).

2. Co się stanie gdy zacznę budować budynek i nacisnę "Przerwij"?
Cofnięta zostanie produkcja budynku i nastąpi zwrot wszystkich wydanych surowców.

3. Jakie budynki opłaca się budować na poczatku?
Przede wszystkim kopalnie metalu i kryształu oraz zapewnić im odpowiednia ilość prądu budując elektrownie słoneczne. Spróbuj wybudować najpierw kopalnie metalu poziom 14 i kryształu poziom 9 (oczywiście cały czas budując elektrownie zasilające te budynki), a następnie inwestować w deuter kierując się w stronę takiego schematu budynków: metal 25, kryształ 20, deuter 18. Przy takim zestawie budynków można zająć się badaniami i produkcja floty (Laboratorium, Fabryka robotów, Stocznia). Najlepiej jednak "podciągnąć" kopalnie do poziomów 30:28:27 i wtedy zająć się częstymi napadami.

4. Wybudowałem budynki, ale nic się nie wydobywa. Dlaczego?
Najprawdopodobniej zapomniałeś ustawić procentowe wydobycie w zakładce Surowce. Ustaw je na 100% i kliknij "Przelicz". Surowce powinny do ciebie niedługo dopływać. Istnieje również możliwość, że nie wybudowałeś żadnej elektrowni słonecznej i kopalnie nie działają z powodu braku prądu.

5. Czy podczas rozbudowy kopalni na wyższy poziom wydobywa ona surowce?
Tak wydobywa, przy czym wydobycie odbywa się na poziomie, który już mamy, a nie który konstruujemy.

6. Czy po wylogowaniu się budynki nadal są budowane a surowce wydobywane?
Tak. Dodatkowo jeżeli podczas twojej nieobecności wybuduje się kolejny poziom kopalni to po ponownym zalogowaniu się konieczne będzie zaktualizowanie wydobycia z poziomu zakładki Surowce (nie następuje to automatycznie gdy gracz jest wylogowany).

7. Na wybudowanie każdego kolejnego budynku muszę coraz dłużej czekać. Czy można to jakoś skrócić?
Oczywiście, że tak. Wystarczy, że zbudujesz już 1 poziom Fabryki robotów, a czas skróci się o połowę. Dalsze poziomy skracają czas o kolejne ułamki; i tak Fabryka robotów na 2 poziomie skraca czas o 1/3 podstawowego czasu budowy danego budynku, na 3 poziomie o 1/4, a na 4 o 1/5 itd. Warto jednak rozbudowywać Fabrykę, bo jej 2 poziom potrzebny jest do wybudowania Stoczni , a 10 do Fabryki nanitów.
W późniejszych etapach gry będziesz mógł również wybudować Fabrykę nanitów, której każdy poziom skraca czas budowy budynków i statków o połowę.

8. Jaki jest maksymalny poziom kopalni? Czy jest jakiś limit budowania na planecie?
Nie ma ogranicznika jeśli chodzi o poziom jakiegokolwiek budynku (nie tylko kopalń). Jedynym limitem jest wielkość planety (czyli liczba pól określona w zakładce Podgląd), która oznacza ile maksymalnie na tej planecie może być skonstruowanych poziomów budynków (1 poziom każdego budynku z zakładki Budynki zabiera 1 pole na planecie).

9. Czy wróg atakujący moją planetę może zniszczyć mi wszystkie budynki?
Nie. Agresor zniszczy ci co najwyżej flotę i satelity oraz budynki obronne (działa i wyrzutnie). Budynki wydobywcze, laboratoria, fabryki i stocznia pozostają nienaruszone. Dodatkowo każdy z budynków obronnych ma 70% szansy, że zostanie naprawiany po zakończeniu bitwy. Agresor nie może też przejąć/zniszczyć twojej planety w żaden sposób.

10. Czemu nie mogę wybudować budynku Stocznia?
Do wybudowania stoczni potrzebna jest Fabryka robotów na poziomie drugim oraz wystarczająca ilość surowców.

11. Mam już Stocznię. Co mam teraz zrobić, aby wybudować jakąś strukturę obronną lub statek?
Struktury obronne buduje się używając zakładki Obrona, a statki zakładki Stocznie. Po prawej stronie każdej z dostępnych pozycji znajduje się okienko, w które należy wpisać liczbę struktur obronnych (lub statków) do budowania. Następnie trzeba nacisnąć Wyślij i produkcja dodana jest do listy (uwaga: lista ta jest wspólna, trafiają tam zamówienia zarówno z zakładki Obrona jak i Stocznia). Po takiej operacji można wykonać zamówienie jeszcze raz - system budowy struktur obronnych i statków jest wygodniejszy niż konstrukcja budynków, gdyż można zamówić sobie całą listę obiektów do budowania (kolejna pozycja z listy zacznie się budować dopiero po ukończeniu wcześniejszej). Uwaga: czasami dana struktura obronna lub statek, mimo spełnienia wszystkich wymagań, nie jest od razu dostępna do budowania, należy się wtedy przelogować (wylogować i zalogować) i dana pozycja powinna już być dostępna do budowania w odpowiedniej zakładce.

12. Czy można anulować produkcję statków lub budynków obronnych?
Nie. W chwili gdy wydasz rozkaz budowania, jednostki zostaną ustawione w kolejce do budowania (trafiają do niej rozkazy z obu zakładek: Stocznia i Obrona) i nie ma możliwości przerwania produkcji. Należy uważać gdyż przy dużych ilościach statków pomyłka może narazić na spore straty. Powiedzmy, że chcesz wybudować 10 ciężkich myśliwców, a niechcący wybierzesz 10 satelit słonecznych. Nie dość, że stracisz mnóstwo surowców to jeszcze mnóstwo czasu, gdyż czas budowy n jednostek liczony jest n*czas_budowy_1_jednostki. Pamiętaj też o tym, że nowe statki (i budynki obronne) zaczną się budować dopiero po ukończeniu budowy wcześniejszych. Załóżmy, że ustawisz produkcję kilkunastu dużych myśliwców, a w między czasie stracisz sondy szpiegowskie (lub potrzebujesz więcej laserów bo za chwilę ktoś cię zaatakuje). Chciałbyś mieć nowe sondy (lasery) natychmiast, niestety sondy (lasery) zaczną się budować dopiero po wyprodukowaniu wszystkich myśliwców.

13. Czy budynki obronne zajmują pola na planecie?
Nie, można je budować w każdej ilości (oprócz małej i dużej powłoki ochronnej, których można mieć tylko po jednej, oraz rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet, których łączna liczba zależy od poziomu silosu rakiet) bez straty jakiegokolwiek pola.

14. Jaką rolę spełnia Terraformer i kiedy właściwie go budować?
Jest to budynek możliwy do konstruowania tylko na planetach. Terraformer pozwala na zwiększenie liczby pól na planecie - za każdy poziom dostajemy 4 dodatkowe pola do zabudowania (w sumie 5 ale 1 jest zajmowane przez Terraformer). Terraformer nie służy do przerabiania średnich kolonii w giganty, gdyż koszty tego byłyby ogromne i bardziej opłaca się porzucić planetę i spróbować kolonizować raz jeszcze. Jest pomocny za to w dodaniu kilku pól do kolonii, które są wystarczająco duże na starcie. Dla graczy, którzy mają już zabudowane planety przyda się do dodania kilku pól pod laboratoria na MSBN (czyli Międzygalaktyczną Sieć Badań Naukowych, o której można przeczytać w dziale BADANIA).

15. Po co konkretnie jest silos rakiet? Czy muszę go posiadać jeżeli chcę zbudować wyrzutnie rakiet?
Silos rakiet jest po to, żeby składować tam rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety. Wyrzutnie rakiet nie wymagają silosu rakiet (mają nieskończoną amunicję). Przeciwrakiety można budować dopiero od 2 poziomu silosu rakiet, a rakiety międzyplanetarne od 4 poziomu tego budynku.


16. Nie mam magazynu metalu a właśnie za chwilę dostanę transport z taką ilością metalu, że będę go miał więcej niż 100k. Czy ta nadmiarowa ilość metalu zniknie?
Na planecie można przechowywać dowolne ilości surowców (nadmiarowe ilości nie znikają). W sytuacji kiedy danego surowca będzie więcej niż dopuszcza to pojemność magazynów zostanie wstrzymane jego wydobycie (na poziomie zerowym magazynu, czyli niejako przy braku tego budynku, pojemność wynosi 100k). Wydobycie zostanie wznowione w chwili zbudowania magazynu dla tego surowca lub gdy dany surowiec zostanie na coś wydany w takiej ilości, żeby było go mniej niż maksymalna pojemność magazynu. (Uwaga: magazyny w żaden sposób nie chronią surowców, buduje się je tylko po to by zwiększyć maksymalną liczbę danego surowca, która może być przechowywana na planecie)

17. Jak mogę wyburzyć budynek? Czy odzyskam wtedy jakieś surowce?
Budynki można wyburzać, ale następuje to poziomami. Czyli jeśli masz kopalnie na poziomie 12 to możesz wyburzyć poziom 12 i będziesz mieć kopalnie na poziomie 11. Później możesz wyburzyć poziom 11, 10 itd. Budynki niszczy się, klikając na ich nazwę w zakładce Budynki i korzystając z linka na samym dole ekranu. Wyburzenie nie zwraca surowców, wprost przeciwnie - za dekonstrukcję trzeba zapłacić. Stracisz również punkty uzyskane za wyburzany poziom budynku, natomiast nie dostaniesz ich za surowce wydane na wyburzenie budynku.

18. Mam 2 poziomy Fabryki robotów i 2 poziomy Stoczni. Czy jeżeli zburzę fabrykę robotów to wybudowana wcześniej obrona będzie działać? Czy będę mógł nadal budować działka w stoczni?
Wybudowana obrona pozostanie i będzie spełniała swoje zadanie. Nadal też będziesz mógł budować obronę i flotę jaką gwarantuje ten poziom stoczni. Nie będziesz jednak mógł wybudować kolejnego poziomu Stoczni (czy zburzyć już wybudowanego) - aby to wykonać będziesz musiał na nowo wybudować Fabrykę robotów drugiego poziomu.
 
 
cybertiger 
Emeryt
Administrator


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1230
Wysłany: |20 Kwi 2008|, o 19:55   

BADANIA


1. Gdzie znajduje się drzewko technologiczne?
W zakładce Technologia po lewej stronie tabelki znajduje się wykaz wszystkich dostępnych w grze budynków, technologii, statków kosmicznych i struktur obronnych a po prawej wymagań do nich (spełnione mają kolor zielony, niespełnione czerwony). Wymaganiami mogą być zarówno konkretne technologie jak i budynki. Dodatkowo po kliknięciu nazwy danej "konstrukcji" uzyskujesz dokładniejsze o niej informacje.

2. Wynalazłem technikę energetyczną ale wcale jej nie mam, a surowce znikły! Co się stało?
Spokojnie. Czasami wynalazki potrzebują kilku chwil na to, żeby pojawić się na twojej stronie. Przeloguj się a dany wynalazek powinien już być na twojej liście (jakby to nie pomogło poczekaj "trochę", może to lag po stronie serwera). Podobnie postępuj w przypadku, gdy masz już wszystkie badania na jakiś budynek/statek a nie możesz go wybudować, gdyż nie ma go w spisie.

3. Czy na każdej planecie muszę od początku odkrywać wszystkie badania?
Nie, badania odkryte na jednej z planet dotyczą całego twojego imperium.

4. Czy burząc laboratorium mogę stracić odkryte technologie?
Nie, raz odkrytą technologię masz już do końca gry i degradacja laboratorium nic nie zmieni.

5. Czy do wynalezienia technologii "Rozwój grawitonów" potrzebne jest tylko Laboratorium badawcze 12 poziomu?
Do wynalezienia tej technologii potrzebujesz wytworzyć również 300.000 energii (na tej samej planecie, na której jest wybudowane Laboratorium badawczego 12 poziomu). Tak wielką ilość energii najłatwiej można uzyskać przy pomocy dużej liczby Satelit słonecznych. Kiedy tylko osiągniesz 300.000 energii technologia "Rozwój grawitonów" może zostać natychmiast wynaleziona. Zniszczenie satelit przez wrogą flotę nie spowoduje utraty tej technologii. Więcej informacji oraz ważne przy badaniu grawitonów rady znajdziesz w poradniku: Jak badać Grawitony.

6. Czy Laboratoria badawcze posiadane na planetach innych niż ta, gdzie się aktualnie coś bada wpływają na prędkość odkrywania?
Dopóki nie wynajdziesz Międzygalaktycznej Sieci Badań Naukowych (MSBN) to nie ma żadnego wpływu. Liczy się wtedy tylko poziom tego laboratorium, w którym aktualnie coś odkrywasz (im wyższy poziom tym krócej wynajdujesz nowe technologie). Nie ma też większego sensu budować laboratoriów na innych planetach z racji tego, że na raz możesz przeprowadzać tylko jedno badanie (kiedy badasz coś na jednej planecie, na pozostałych nie możesz nic wynajdować).
Sytuacja zmienia się wraz z wynalezieniem MSBN. Jest to wynalazek, więc musi być najpierw odkryty w laboratorium. Każdy poziom tego badania pozwala na dołączenie 1 kolonii do badań, tak więc laboratorium ma poziom taki jak suma laboratoriów z MSBN. Przykładowo MSBN na poziomie 4 oznacza, że planeta główna (ta, na której rozpoczynamy badanie) może współbadać wynalazki z 4 innymi. Zawsze do planety, na której "klikamy badanie" dołączane są kolonie z najwyższym poziomem laboratorium.
MSBN opłaca się rozwijać co najwyżej do poziomu 12, jako że maksymalna ilość kolonii to 12.
Przy odkrywaniu wynalazku w MSBN każda planeta musi mieć laboratorium na poziomie wystarczającym, żeby odkrywać dany wynalazek a zatem przykładowo: Napęd nadprzestrzenny wymaga laboratorium na poziomie 7 więc w odkrywaniu tego wynalazku będą brały udział tylko te planety które mają laboratorium na poziomie 7 lub wyższym, reszta choćby nawet była w MSBN, nie będzie brała udziału w odkrywaniu.

7. Czy wynalezione technologie są przekazywane również moim sojusznikom? Czy ja mogę to jakoś zrobić?
Nie. Każdy wynajduje technologie wyłącznie dla siebie i nie ma możliwości wymiany technologicznej.

8. Czy technologia (np. bojowa) odkryta podczas lotu floty polepszy jej atak gdy statki dolecą do planety wroga?
Tak, sprawdzanie jaki masz poziom technologiczny następuje przy ataku.

9. Czy technologia napędów odkryta podczas lotu floty przyspieszy ją?(18.03.2006)
Nie, sprawdzanie jaki masz poziom technologiczny napędów następuje przed wysłaniem floty na misję. Aż do jej powrotu brany jest pod uwagę stary napęd.

10. Czy Technologia bojowa, Technologia ochronna i Opancerzenie statków powietrznych mają wpływ tylko na statki czy także na systemy obronne?
Wszystkie trzy technologie mają wpływ zarówno na statki kosmiczne jak i na systemy obronne.

11. Czy technologia laserowa / jonowa / plazmowa zwiększa siłę ataku laserów / dział jonowych / wyrzutni plazmy? Czy technologia nadprzestrzenna zwiększa prędkość statków? Czy technologia nadprzestrzenna / laserowa / jonowa / plazmowa powyżej poziomu 8 / 12 / 5 / 7 daje jakieś bonusy?
Nie, jest ona potrzebna tylko do odkrywania nowszych technologii lub budowania struktur obronnych (patrz zakładka Technologia). Rozwijanie jej powyżej określonego poziomu nie przynosi już żadnych korzyści (poza punktami w statystykach).
 
 
cybertiger 
Emeryt
Administrator


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1230
Wysłany: |29 Sty 2010|, o 11:11   

PODSTAWOWE INFORMACJE:

Co zrobić żeby się nie ośmieszyć ?
Przede wszystkim zadbaj o treść swoich wypowiedzi. Powinny być przede wszystkim przemyślane, co dla niektórych jest trudnym zadaniem. Powinny być sensowne oraz co najważniejsze powinny być poprawne ortograficznie. Chyba nie chcecie aby mieli was za niedorozwiniętego „bo jabyć mieć duRZa flotaa”. Użycie słownika ortograficznego bądź swoich szarych komórek to naprawdę nie jest jakiś nieludzki wysiłek.

Jak skolonizować nową planetę ?
Najpierw budujesz Statek kolonizacyjny (wymagania do jego budowy są w zakładce Technologia). Następnie w zakładce Galaktyka szukasz jakiejś niezamieszkanej planety (przy numerze tej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i wysyłasz na współrzędne tej planety Statek kolonizacyjny z misją "Kolonizuj" (uwaga: na statek kolonizacyjny nie wrzucaj żadnych surowców, gdyż przepadną przy kolonizacji). Jeżeli nikt przed tobą nie skolonizuje tej planety to wkrótce otrzymasz komunikat o pomyślnej kolonizacji planety a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Na samym początku na planecie będzie znajdowało się 500 metalu i 500 kryształu. Tak więc jeżeli chcesz przyspieszyć budowę budynków na tej planecie niezbędne będzie wysłanie transportu surowców możliwe dopiero po skolonizowaniu planety.
Uwagi: Najbardziej opłaca się kolonizować planety na pozycji 4-6.(choć to zawsze loteria) Jednak wiąże się to z ryzykiem, że dostaniemy małą planetę, a nie wielką, jak chcieliśmy.
Możemy stworzyć sobie także jedną kolonię do produkcji deuteru, na 15 pozycji. Zdarza się, że na np 14 pozycji skolonizujemy planetę mającą 220 pól - wyjątek, ale bardzo przydatny.


Co zrobić gdy ilość pól na planecie nas nie zadowala ?
Możemy usunąć daną kolonię. W zakładce [podgląd] u góry klikamy na nazwę naszej kolonii. Tam znajdziemy przycisk „porzuć kolonię” z którego korzystamy – wymagane potwierdzenie hasłem. Tam również możemy zmienić nazwę naszej kolonii. Uwaga: przy usuwaniu kolonii tracimy wszystkie zainwestowane w nią surowce (łącznie z kolonizatorem).
Uwaga: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!"
Uwaga: porzucić można jedynie kolonie, akcja ta nie jest dostępna dla planety macierzystej.


Dlaczego właśnie duże planety ?
Wraz z rozwojem naszej gry rośnie ilość budowanych na planetach budynków i bardzo często zdaża się, że brakuje miejsca na planetach na nowe budowle. Wtedy możemy budować terreformery dzięki którym otrzymamy na planecie dodatkowe wolne pola do zabudowania. Jednakże bardziej się opłaca usuwać kolonię i kolonizować jeszcze raz do otrzymania dużej niż polegać jedynie na terraformerach, które okazują się być później bardzo drogie. Wystarczającymi planetami zazwyczaj są te które mają więcej niż 350/400 pól. Na takich planetach również możemy budować terraformery.

Jak nazwać planetę?
W zakładce [podgląd] u góry klikamy na nazwę naszej kolonii. Tam znajdziemy pole: [zmień nazwę]. Po wpisaniu wybranej przez nas nazwy klikamy już nie na pole ale na przycisk [zmień nazwę]
Nazwa planety nie może zawierać znaków specjalnych, do których zaliczamy następujące symbole: ` ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) + = | \ { } [ ] : ' " ; < > ? , . /


Jak rozmieszczać nasze kolonie w galaktyce?
Gracze klasyfikują się z reguły do jednej z dwóch grup. Ekonomowie – gracze polegający głównie na wydobyciu surowców z kopalni. Inwestują oni swoje fundusze w coraz to wyższe poziomy kopalni i innych przydatnych budynków. Drugą grupą są flociarze – gracze których potęga oparta jest na ich flocie, o którą dbają i przeznaczają na jej budowę praktycznie wszystkie łupy.
Jeżeli chcesz być ekonomem – skolonizowanie planet w niewielkiej odległości od siebie, najlepiej w jednej galaktyce, zapewni szybszy i skuteczniejszy transport surowców pomiędzy nimi. Wskazane jest wówczas wykorzystanie wszystkich dostępnych kolonii.
Jeżeli jednak chcesz dużo latać flotą i walczyć – posiadanie planety w każdej galaktyce umożliwi nam szybsze docieranie do każdego zakątka universum. Wskazane jest „rozsianie” planet po universum. Zaleca się utworzenie 10 kolonii i pozostawieniu sobie 2 na tak zwane „skoczki” – o których będzie mowa później.


Ile można mieć kolonii?
Można skolonizować maksymalnie 12 planet. Zatem łącznie można mieć 13 planet (planeta macierzysta + kolonie).

Czy można kolonizować planety zajęte przez innych graczy?
Nie. Kolonizować można tylko planety niezasiedlone. W galaktyce widnieją jako puste pola w układach. Tylko na te planety można wysyłać statek kolonizacyjny z misją - Kolonizuj .
Nie można "przejmować" planet innych graczy , ani ich księżyców.Księżyce można jednak niszczyć przy pomocy GS (gwiazd śmierci)


Co się dzieje jeśli podczas lotu kolonizatora na planetę zostanie ona skolonizowana przez innego gracza?
Statek dotrze do planety, wykryje, że jest zasiedlona i zawróci na twoją planetę.

Księżyc – po co nam on i jak go zdobyć?
Księżyc możemy uzyskać z pól zniszczeń. Gdy odbywa się walka na orbicie planety istnieje szansa by ze złomu powstał księżyc. Potrzebny nam on jest aby móc dowodzić flotą. Ruchów floty z księżyca teoretycznie nie widać gdyż księżyca nie da się objąć falangą czujników. Na księżycu również możemy zbudować 2 budynki których nie móżemy mieć na planecie – są to teleporter oraz wspominana falanga czujników.

Teleporter i falanga czujników, jakieś szczegóły?
Teleporter pozwala nam na przeniesienie floty z jednego moona na drugiego w ułamku sekundy.
Uwaga: na obu księżycach musi być wybudowany teleporter.
Uwaga: teleporter przesyła tylko flotę, bez surowców.
Falanga czujników skierowana na planetę pozwala nam obserwować ruchy flot z jak i na daną planetę. Zasięg falangi równy jest kwadratowi poziomu falangi obniżonego o 1. (lvl-1)*(lvl-1).
Uwaga: aby używać falangi musimy mieć chociaż trochę deuteru na księżycu.


Czy rozmiar (średnica) księżyca ma znaczenie?
Ależ owszem. Istnieją statki – gwiazdy śmierci zdolne do niszczenia moonów. Oczywiście muszą być spełnione pewne warunki które opisane są gdzieś dalej. Im większy księżyc tym trudniej go zdjąć.

Czy da się usuwać samemu księżyce?
Oczywiście. Proces ten przebiega tak samo jak usuwanie planety.
Uwaga: nie da rady usunąć planety bez usunięcia pierw jej księżyca.


BUDOWANIE

Nie mogę nic wybudować. Obok każdego budynku mam czerwony napis "Planeta zabudowana". Co mam robić?
Jeżeli dopiero co rozpocząłeś grę, zwróć uwagę na zakładkę Podgląd i w tabelce na Średnica. Jeżeli wpis dotyczący ilości zajmowanych i wszystkich pól wygląda tak (0 /#2 pol), to oznacza, że padłeś ofiarą buga (czyli błędu gry). Skasuj to konto i utwórz nowe. Jeżeli zaś widnieje tam 250/250 (lub inne dwie identyczne liczby) to oznacza, że zabudowałeś całą swoją planetę. Możesz wyburzyć niektóre budynki pod miejsce dla innych lub budować terraformery o których już wspominane było.

Co się stanie gdy zacznę budować budynek i nacisnę "Przerwij"?
Cofnięta zostanie produkcja budynku i nastąpi zwrot wszystkich wydanych surowców.

Jakie budynki opłaca się budować na poczatku?
Gdy zaczynamy kompletnie od zera, bez wsparcia finansowego od kogoś należy inwestować w kopalnie oraz w elektrownie słoneczne by kopalnie mogły pracować. W późniejszym etapie gry będziemy mogli zastąpić elektrownie satelitami by zaoszczędzić pól na planetach.
Przede wszystkim kopalnie metalu i kryształu oraz zapewnić im odpowiednia ilość prądu budując elektrownie słoneczne. Spróbuj dojść do schematu: metal 25lv, kryształ 20lv, deuter 18lv. Przy takim zestawie można już się zająć badaniami czy produkcją floty. Najlepiej jednak "podciągnąć" kopalnie do poziomów 30:28:27 i wtedy zająć się częstymi napadami.


Wybudowałem budynki, ale nic się nie wydobywa. Dlaczego?
Najprawdopodobniej zapomniałeś ustawić procentowe wydobycie w zakładce Surowce. Ustaw je na 100% i kliknij "Przelicz". Surowce powinny do ciebie niedługo dopływać. Istnieje również możliwość, że nie wybudowałeś żadnej elektrowni słonecznej i kopalnie nie działają z powodu braku prądu.

Czy podczas rozbudowy kopalni na wyższy poziom wydobywa ona surowce?
Tak wydobywa, przy czym wydobycie odbywa się na poziomie, który już mamy, a nie który konstruujemy.

Czy po wylogowaniu się budynki nadal są budowane a surowce wydobywane?
Tak, wszystko przebiega tak jakbyś był zalogowany. Inaczej jest przypadku urlopu ale o tym później.

Na wybudowanie każdego kolejnego budynku muszę coraz dłużej czekać. Czy można to jakoś skrócić?
Oczywiście, że tak. Istnieją dwa budynki:
Fabryka robotów – skraca czas budowy JEDYNIE BUDYNKÓW !
Fabryka nanitów – skraca czas BUDOWY (nie badań) wszystkiego o 1/2. Czyli 2lvl skraca o 1/2 + 1/2*1/2 czyli o ¾.
Oczywiście „bonusy” z budowy owych budynków kumulują się.


Jaki jest maksymalny poziom kopalni? Czy jest jakiś limit budowania na planecie?
Jedynym ogranicznikiem dotyczącym poziomu każdego z budynków jest ilość wolnego miejsca na planecie.

Czy wróg atakujący moją planetę może zniszczyć mi wszystkie budynki?
Nie. Czyiś atak nie uszkadza budynków a wszystko inne – flotę, satelity oraz obronę.

Czemu nie mogę wybudować któregoś z budynków?
Każdy budynek ma wypisane swoje wymagania technologiczne które znajdziecie w zakładce [technologia]. Wszystkie te wymagania muszą być spełnione jak i musicie zapewnić odpowiednią ilość surowców.

Jak wybudować jakąś obronę bądź jak zapewnić sobie flotę?
Struktury obronne buduje się używając zakładki [obrona], a statki zakładki [stocznia]. Po prawej stronie każdej z dostępnych pozycji znajduje się okienko, w które należy wpisać liczbę struktur obronnych (lub statków) do budowania. Następnie trzeba nacisnąć Wyślij i produkcja dodana jest do listy (uwaga: lista ta jest wspólna, trafiają tam zamówienia zarówno z zakładki Obrona jak i Stocznia). Po takiej operacji można wykonać zamówienie jeszcze raz - system budowy struktur obronnych i statków jest wygodniejszy niż konstrukcja budynków, gdyż można zamówić sobie całą listę obiektów do budowania (kolejna pozycja z listy zacznie się budować dopiero po ukończeniu wcześniejszej).

Czy można anulować produkcję statków lub budynków obronnych?
Nie. W chwili gdy wydasz rozkaz budowania, jednostki zostaną ustawione w kolejce do budowania (trafiają do niej rozkazy z obu zakładek: Stocznia i Obrona) i nie ma możliwości przerwania produkcji. Pamiętaj też o tym, że nowe statki (i budynki obronne) zaczną się budować dopiero po ukończeniu budowy wcześniejszych. Załóżmy, że ustawisz produkcję kilkunastu dużych myśliwców, a w między czasie stracisz sondy szpiegowskie (lub potrzebujesz więcej laserów bo za chwilę ktoś cię zaatakuje). Chciałbyś mieć nowe sondy (lasery) natychmiast, niestety sondy (lasery) zaczną się budować dopiero po wyprodukowaniu wszystkich myśliwców.

Czy budynki obronne zajmują pola na planecie?
Nie, można je budować w każdej ilości (oprócz małej i dużej powłoki ochronnej, których można mieć tylko po jednej, oraz rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet, których łączna liczba zależy od poziomu silosu rakiet) bez straty jakiegokolwiek pola.

Po co konkretnie jest silos rakiet? Czy muszę go posiadać jeżeli chcę zbudować wyrzutnie rakiet?
Silos rakiet jest po to, żeby składować tam rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety. Wyrzutnie rakiet nie wymagają silosu rakiet (mają nieskończoną amunicję). Przeciwrakiety można budować dopiero od 2 poziomu silosu rakiet, a rakiety międzyplanetarne od 4 poziomu tego budynku.

Czy można trzymać na planecie więcej surowców niż pomieszczą magazyny?
Oczywiście. Ilość surowców wówczas pokazywana będzie w kolorze czerwonym oraz nastąpi zatrzymanie wydobycia w kopalniach – gdy już będzie miejsce w magazynach to kopalnie same ruszą.

Jak mogę wyburzyć budynek? Czy odzyskam wtedy jakieś surowce?
Budynki można wyburzać, ale następuje to poziomami. Czyli jeśli masz kopalnie na poziomie 12 to możesz wyburzyć poziom 12 i będziesz mieć kopalnie na poziomie 11. Później możesz wyburzyć poziom 11, 10 itd. Budynki niszczy się, klikając na ich nazwę w zakładce Budynki i korzystając z linka na samym dole ekranu. Wyburzenie nie zwraca surowców, wprost przeciwnie - za dekonstrukcję trzeba zapłacić.

Czy po usunięciu stoczni z planety obrona dalej będzie „działać”?
Oczywiście że tak. Stocznia potrzebna jest nam tylko do budowy obrony, nie do jej pracy.

Nie mogę nagle budować obrony ani floty, co się mogło stać ?
Gdy stocznia pracuje nie da się ulepszyć jej poziomu.
Analogicznie gdy stocznia jest ulepszana to nie można zmusić jej do pracy.



BADANIA

Gdzie znajduje się drzewko technologiczne?
W zakładce Technologia po lewej stronie tabelki znajduje się wykaz wszystkich dostępnych w grze budynków, technologii, statków kosmicznych i struktur obronnych a po prawej wymagań do nich (spełnione mają kolor zielony, niespełnione czerwony). Wymaganiami mogą być zarówno konkretne technologie jak i budynki. Dodatkowo po kliknięciu nazwy danej "konstrukcji" uzyskujesz dokładniejsze o niej informacje.

Wynalazłem technikę energetyczną ale wcale jej nie mam, a surowce znikły! Co się stało?
Spokojnie. Czasami wynalazki potrzebują kilku chwil na to, żeby pojawić się na twojej stronie. Przeloguj się a dany wynalazek powinien już być na twojej liście (jakby to nie pomogło poczekaj "trochę", może to lag po stronie serwera). Podobnie postępuj w przypadku, gdy masz już wszystkie badania na jakiś budynek/statek a nie możesz go wybudować, gdyż nie ma go w spisie.

Czy na każdej planecie muszę od początku odkrywać wszystkie badania?
Nie, badania odkryte na jednej z planet dotyczą całego twojego imperium.

Czy burząc laboratorium mogę stracić odkryte technologie?
Nie, raz odkrytą technologię masz już do końca gry i degradacja laboratorium nic nie zmieni.

Czy poziomy labolatoriów na różnych planetach sumują się? Jaki ma ich wpływ na szybkość badań?
Rozwój badania Międzygalaktycznej Sieci Badań Naukowych (MSBN) umożliwia zsumowanie poziomów najwyżej rozwiniętych labolatoriów a co za tym idzie przyśpieszenie badań. Ilość labolatoriów sumowanych zależna jest od poziomu MSBN. Na każdy poziom MSBN dołączane jest kolejne najbardziej rozwinięte labolatorium, czyli ilość sumowanych = MSBN + 1.
Bez rozwoju MSBN szybkość badnia zależy tylko i wyłącznie od poziomu labolatorium w którym jest badane.


Czy wynalezione technologie są przekazywane również moim sojusznikom? Czy ja mogę to jakoś zrobić?
Nie. Każdy wynajduje technologie wyłącznie dla siebie i nie ma możliwości wymiany technologicznej.

Czy technologia (np. bojowa) odkryta podczas lotu floty polepszy jej atak gdy statki dolecą do planety wroga?
Tak, sprawdzanie jaki masz poziom technologiczny następuje przy ataku.

Czy technologia napędów odkryta podczas lotu floty przyspieszy ją?
Nie, sprawdzanie jaki masz poziom technologiczny napędów następuje przed wysłaniem floty na misję. Aż do jej powrotu brany jest pod uwagę stary napęd.

Czy Technologia bojowa, Technologia ochronna i Opancerzenie statków powietrznych mają wpływ tylko na statki czy także na systemy obronne?
Wszystkie trzy technologie mają wpływ zarówno na statki kosmiczne jak i na systemy obronne.

Czy technologia laserowa / jonowa / plazmowa zwiększa siłę ataku laserów / dział jonowych / wyrzutni plazmy? Czy technologia nadprzestrzenna zwiększa prędkość statków? Czy technologia nadprzestrzenna / laserowa / jonowa / plazmowa powyżej poziomu 8 / 12 / 5 / 7 daje jakieś bonusy?
Nie, jest ona potrzebna tylko do odkrywania nowszych technologii lub budowania struktur obronnych (patrz zakładka Technologia). Rozwijanie jej powyżej określonego poziomu nie przynosi już żadnych korzyści (poza punktami w statystykach).

Jak najskuteczniej zdobywać nowe badania?
Najskuteczniej jest rozwinąć MSBN do poziomu równającego się ilości kolonii (samych kolonii, bez matki). Następnie każde ulepszenie poziomu labolatorium, obojętnie na jakiej planecie będzie przyśpieszało pozyskiwane badania. Zatem opłaca się wówczas inwestować w labolatoria wszędzie gdzie jest to możliwe.

Czy za badania również otrzymujemy punkty?
Tak. Punkty podliczane są tak samo dla wszystkich rzeczy na które wydaliśmy surowce (1000surowca = 1pkt).

Czy nanity bądź fabryka robotów wpływa na czas badań?
Nie. Czas badań zależy jedynie od poziomów labolatoriów.

FLOTA I OBRONA

Które statki są najlepsze
Otóż nie ma idealnego statku. Najlepiej posiadać we flocie różne rodzaje statków. Każdy statek bowiem ma swoje wady i zalety. Klikając w stoczni na ikonkę statku otworzy wam się małe okienko z danymi na temat statku. Znajdziecie tam również SD – szybkie działka – czyli który statek ma przewagę nad jakim oraz którego powinien unikać

Jaka obrona jest najlepsza ?
Najlepiej sprawdza się obrona która nie posiada SD od żadnych statków. Jednakże przy obecnym silniku gry oraz ilości statków posiadanych we flotach, mało która obrona jest w stanie oprzeć się atakowi na pełną skalę

Jak zatem dobierać flotę ?
Jest to jak najbardziej dowolne. W dziale starcia tytanów na forum możecie zobaczyć czym latają inni gracze. To może zasugerować wam w co powinniście inwestować.

Czy da się pozbyć własnej floty ?
Tak. W zakładce [flota] mamy pod przyciskiem [wyślij] przycisk [demontuj]. Po wybraniu odpowiedniej ilości i rodzaju statków które chcemy rozłożyć na częsci, klikamy demontuj. Za zdemontowaną flotę otrzymujemy 70% zainwestowanych w nią surowców

Zdemontowałem przez przypadek własną flotę, czy da się cofnąć proces ?
Niestety nie. Przy demontażu klikamy na potwierdzenie, więc czysty przypadek jest bardzo nieprawdopodobny w takim wypadku, jednakże i tak nie da się potem tego cofnąć.

Czy da się pozbyć własnej obrony ?
Niestety jest to niemożliwe. Demontować możemy jedynie flotę.

Czy w walce cała flota/obrona trafia na złom?
Na polach zniszczeń pojawia się tylko x% z surowców potrzebnych do budowy danej floty/obrony.
Uwaga: na każdym universum ten x% jest różny.


Małe, Duże czy Ultra transportery? Które są najlepsze?
To zależy co kto lubi. Każdy ma wady i zalety. Jednakże przy odpowiednim rozwoju badań i napędów, Ultra transporter staje się najkorzystniejszym statkiem transportowym, gdyż jego spalanie jest najmniejsze a prędkość porównywalnie duża.

PODSTAWOWE SKRÓTY I ŻARGON

Co to jest FS (ef es)?
Jest to skrót od Fleet Save – manewru polegającemu na „ukryciu” swojej floty na czas gdy nie ma nas przy grze. Są różne rodzaje Fsów. I właśnie po to nam są potrzebne księżyce. Jeśli wyślemy flotę z planety na planetę widać nas na falandze czujników co pozwala potencjalnemu agresorowi ustawić atak nawet 2s po powrocie naszej floty. Księżyca nie można skanować za pomocą falangi co daje lepsze możliwości.

Co to jest skoczek ?
Skoczek to kolonia którą „ustawiamy” czyli kolonizujemy blisko planet gracza którego chcemy dopaść. Taka planeta służy nam tylko jako podpora pod moon – na moonie bowiem wykonujemy wszystkie operacje bojowe z racji tego iż nie da się go objąć falangą czujników.

Co to jest farma i co oznacza farming ?
Farmą może zostać każda planeta. Farming oznacza atakowanie planet w celu zdobycia zmagazynowanych nań surowców. Do zabrania surowców dochodzi jedynie wtedy gdy jako agresor wygramy walkę, przy remisie nic nie zabieramy.
Uwaga: przy każdym ataku możemy zabrać maksymalnie połowę surowców zawartych na planecie – oczywiście zakładając że mamy tyle ładowności w wysłanych statkach.


Co to GO/SGO ?
GO/SGO czyli Game Operator / Super Game Operator – jest to funkcja pełniona przez człowieka (pamiętajcie – nie maszynę!) w celu dbania o potrzeby graczy oraz pomocy w rozwiązywaniu ich problemów.

Co to jest PM ?
Z angielskiego Private Message – prywatna wiadomość. Jest to sposób komunikacji w grze oraz na forum.

Co to jest ACS ?
Z angielskiego Aliance Combat System – system pozwalający na łączenie naszych flot z flotami innych. To samo tyczy się obrony – możemy stacjonować naszą flotą na planecie kogoś innego. Aby można było latać wspólnie trzeba mieć wszystkie osoby z którymi się chce lecieć w buddyliście.

Co to jest BuddyLista?
Jest to coś jak lista znajomych na gadu gadu. Łatwe w obsłudze i myslę że nie muszę za bardzo tłumaczyć.

Co oznacza SB ?
Jest to shoutbox – okienko będące mini-chatem na forum. Znajduje się ono na dole strony.

Co znaczy złomować ?
Złomowanie jest to zamienianie floty bądź obrony przeciwnika w złom, czyli prościej mówiąc niszczenie jej. Czyni się to w celu utworzenia Pól Zniszczeń wokół orbity planety bądź moona z kąd można zebrać utworzony złom Recyklerami bądź Ultra Recyklerami.

Czy inne statki też mogą zbierać złom?
Nie. Do zbierania złomu służa tylko Recyklery oraz Ultra Recyklery. Ilość zebranego złomu zależy od ładowności wyłącznie recyklerów, obojętnie ile i jakich statków wyślemy razem z recyklerami na pola zniszczeń.

Co znaczy falangować kogoś?
To znaczy złapać kogoś falangą czujników – kierując falangę czujników na planetę na którą leci ktoś pozwala nam zobaczyć kiedy jego flota wróci, nawet jak wysłana została z księżyca.

Czy rozwinie mi ktoś skróty statków ?
CK – ciężki krążownik // LM – lekki myśliwiec // CM – ciężki myśliwiec // GS – gwiazda śmierci // ind – induktor // krążki – krążowniki // OW lub owce – okręty wojenne // bombki – bombowce // niszczarki – niszczyciele // modlichy – modliszki // UR – ultra recyklery // MT, DT, UT – małe, duże i ultra transportery // pancki – pancerniki.

Co to RS i RW ?
RS – raport szpiegowski – wiadomość otrzymana po przeszpiegowaniu planety bądź księżyca innego gracza.
RW – raport wojenny – wiadomość otrzymana po walce.


Co to jest urlop?
Jak sama nazwa wskazuje jest to odpoczynek od gry. Możliwość zaznaczenia urlopu znajduje się w zakładce [ustawienia]. Urlop daje nam minimum 2 dni odpoczynku – zostajemy odłączeni od gry – nikt nie może nas atakować ani szpiegować ale również nasze kopalnie przestają pracować. Warunkiem pójścia na urlop jest nie posiadanie żadnej floty „w powietrzu”.

Co znaczy blokować kogoś?
Blokowanie kogoś oznacza uniemożliwianie pójścia tej osobie na urlop wysyłając na niego atak z bardzo długim czasem dolotu. Sprawia to iż jakby jedna z jego flot była w powietrzu. Uwaga: blokada obowiązuje do momentu gdy dojdzie starcia. Gdy nasza flota blokująca wraca to blokady już nie ma.

INNE SYTUACJE W GRZE

W jaki sposób naliczane są punkty w grze?
Ilość punktów równa się ilości wydanych surowców podzielonych przez 1000. Za każde 1000 wydanego surowca dostajecie 1pkt.

Wybudowałem coś, dlaczego nie przybyło mi punktów?
Punkty zliczane są co kilka godzin więc nie ma się czym martwić.

Czy punkty traci się tak samo jak się zdobywa?
Tak. Przy każdym przeliczeniu podsumowuje się całokształt wydanych przez nas surowców i na jego podstawie wystawiana jest ilość punktów.

Widzę ludzie należą do sojuszy. Co mogę zrobić aby też w jakimś być?
Można napisać na forum iż poszukuje się sojuszu i poczekać na zaproszenie do jakiegoś. Można również wyszukać których z istniejących już na universum sojuszy i złożyć podanie o członkostwo. Można również założyć własny sojusz i zaprosić do niego innych graczy.

Widzę że jakiś gracz łamie regulamin, co robić?
Wypadałoby to zgłosić do odpowiedniej osoby. Takie osoby znajdziecie w zakładce [kontakt] w menu. Należy sprawę zgłosić do tylko i wyłącznie jednej osoby by nie tworzyć zamieszania a następnie czekać na odpowiedź. Można również sprawę zgłosić na forum.
Uwaga: admini to też ludzie, również mają życie prywatne i swoje sprawy, nie siedzą 24/7 przy kompach, pamiętajcie o tym.


Jak zostawić u kogoś flotę?
W zakładce flota ustawiamy misję „zatrzymaj” oraz wpisujemy koordynaty na których chemy tego dokonać.
Uwaga: w miejscu docelowym musi być wybudowany Depozyt Sojuszniczy
Uwaga: gracz u którego chcemy flotę zatrzymać musi być u nas w buddyliście


Po co zostawiać flotę u kogoś?
Możemy bronić innego gracza lub pomóc mu w obronie. Gdy doleci nasza flota na czyjąś planetę to jest dodawana naturalnie po stronie obrońcy. Motyw zostawiania u kogoś floty do obrony znany jest jako "podstawka". Używa się tego w celu znacznego zwiększenia strat agresora bądź całkowitej jego klęski. Np jeden gracz pozostawia flotę na planecie jako przynętę, ktoś inny na niego leci z atakiem a my w tym czasie wysyłamy naszą flotę do obrony i agresor ponosi klęskę. Na raportach szpiegowskich niestety widoczne są wszystkie floty pozostawione na danej planecie dlatego warto jeszcze na jakiś czas przed atakiem sprawdzać czy nie pojawiło się coś nowego na planecie.

Jak się dołączyć do kogoś w czasie ataku?
Jest to opisywany wyżej ACS. Możemy dołączyć flotę do czyjejś wysłanej już misji bądź sami zapoczątkować misję do której będą mogli dołączyć się inni. Jeżeli sami chcemy wysłać atak tak by ktoś mógł się do nas dołączyć to w zakładce flota wysyłamy flotę z misją „ACS”, wpisując nazwę oraz dla kogo ma być widoczny nasz atak (sojusz czy buddylista). Pamietajmy jednak aby dać sojusznikom czas na dołączenie. Każdy z innych koordynatów będzie leciał zapewne więc różne będą czasy lotów. Dlatego początkując ACS trzeba wziaść to pod uwagę, dogadać się z resztą i wysłać wtedy flotę na odpowiedniej prędkości. Zaś gdy chcemy się do kogoś dołączyć musi on wysłać flotę z opisaną wyżej misją a my w zakładce flota znajdziemy jego ACS pod nazwą przez niego podaną. Następnie klikamy na przycisk [dołącz] i podajemy czym chcemy go wspomóc.
Uwaga: aby się do kogoś dołączyć musimy mieć go w buddyliście.




Za co dostajemy punkty expa?
Exp – experience – doświadczenie. Są to punkty otrzymywane po walce. Ilość jak i fakt czy je otrzymamy czy nie jest z grubsza losowy. Maksymalnie w starciu możemy otrzymać 6pkt.
_________________
Nie zadawaj się z idiotą bo sprowadzi cię do swojego poziomu i ... pokona doświadczeniem ...

Cogito ergo sum ...

Moja "tworczosc" - https://www.mixcloud.com/kris-fox/
Ostatnio zmieniony przez cybertiger |30 Sie 2011|, o 16:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
cybertiger 
Emeryt
Administrator


Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1230
Wysłany: |15 Sty 2011|, o 15:28   

Widzę że niektórzy mają problemy z pewnymi pojęciami , więc dodaję ten punkt dla wyjaśnienia niektórych nadal nie do końca zrozumiałych kwestii. W miarę potrzeb będą umieszczane kolejne rozwinięcia tematu ;)



ACS (system walk sojuszniczych)

Co to jest ACS?
ACS (łączenie flot) to nic innego jak możliwość wspólnej walki flot zaprzyjaźnionych graczy zarówno w ataku jak i obronie.

Czym jest łączona obrona?
O łączonej obronie możemy mówić, gdy podczas stacjonowania na orbicie danej planety floty zaprzyjaźnionej (BuddyLista) lub sojuszniczej zostanie ona zaatakowana przez innego gracza. W takim przypadku dojdzie do walki, w której obrońcami na planecie będą wszyscy gracze, których floty aktualnie tam stacjonują.

Co to jest łączony atak?
Łączony atak to wspólny, połączonych rozkazem "Atak związku", na jeden cel. W raporcie wojennym, który pokaże się po bitwie, jako agresorzy wymienione są wszystkie floty i gracze biorący udział w ataku.
UWAGA: Reguła bash jest liczona osobno dla każdego gracza dołączającego się do ataku.

Jak zrobić łączony atak/obronę?
Atak: Jeśli jesteś założycielem ataku to najpierw wybierasz swoją flotę, wybierasz cel, następnie misję Napadaj (tak jak przy normalnym ataku). W zakładce Flota, pojawi się opcja "Związek"(ACS). Po kliknięciu na ACS, pojawią się nowe pozycje: "Zmień nazwę związku" - Po lewej widnieją nicki graczy którzy dołączyli (Ty jesteś tam automatycznie).
Zaprosić do wspólnego ataku możesz DOWOLNĄ osobę. Gdy zaproszona osoba wejdzie w zakładkę Flota, to po wybraniu ilości statków i kliknięciu Dalej będzie miała możliwość dołączenia się do wspólnego ataku.
Jeśli Ty sam chcesz wysłać dwie floty z innych planet, to po wysłaniu pierwszej floty wchodzisz w zakładkę Flota, wybierasz interesujące Cię statki, klikasz Dalej, by następnie dołączyć swoje statki do grupowego ataku.

Uwaga! Nie możesz dołączyć się do ataku na swoją własną kolonię (a także oczywiście księżyc), misja "atak związku" będzie niedostępna.

Obrona: Żeby brać udział w łączonej obronie wystarczy że wyślesz swoją flotę z misją Zatrzymaj do sojusznika lub gracza z BuddyListy i Twoja flota weźmie automatycznie udział we wszelkich bitwach na tej planecie podczas Twojego stacjonowania.

Jak się dzieli zdobycz i debris?
Podczas wspólnego (łączonego) ataku podział surowców następuje automatycznie w momencie ataku. Podczas walki skrypt oblicza całkowitą ładowność wszystkich statków i dzieli zrabowane surowce proporcjonalnie do ładowności.
Gracze nie mogą dzielić się łupami po zakończeniu ataku. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Operator Gry zezwala na podział zrabowanych surowców, po uprzednim poinformowaniu o łączonym ataku, w którym słabszy gracz użycza transportów, a silniejszy floty. (patrz Wypożyczanie Recyklerów -> Zasady Gry).


Jak wygląda raport wojenny?
Raport wygląda tak samo jak zwykły raport, na górze agresor, na dole obrońca. Jedyną różnicą jest to, że agresorów/obrońców jest więcej. Są oni ustawieni w kolejności: po lewej dowodzący atakiem/obroną, a dalej na prawo gracze którzy się dołączyli w kolejności chronologicznej. Oczywiście każdy gracz korzysta ze swoich technologii. Jeśli natomiast jeden gracz wysłał 2 floty (np. z dwóch planet) to floty te będą umieszczone oddzielnie na danym RW.

Jak łączona obrona wygląda na skanie?
Gracz skanujący planetę na której znajdują się stacjonujące floty, będzie widział (jeśli pozwala mu na to technologia szpiegowska , wszystkie statki stacjonujące na planecie. Raport będzie zawierał tylko i wyłącznie sumę wszystkich statków. Skan będzie wyglądał tak samo jak każdy inny.
Dodatkowo, flota zatrzymana będzie brała udział w liczeniu szansy na atak, ale wykorzystując technologię szpiegowską właściciela planety na której jest zatrzymana.

Jak łączony atak/obrona wygląda na falandze?
Jeśli ktoś zatrzymał się na planecie, którą właśnie skanujesz falangą, jego flota będzie widoczna , będziesz też widział skład tej floty, oraz jak długo ma stacjonować. Będziesz też widział oczywiście skąd przyleciała ta flota.
Twój atak natomiast jest w innym kolorze , wszystkie floty lecące są w jednej ramce, podane są kordy z których lecą oraz skład danej floty.
Gdy złapiesz na falandze obcą flotę lecącą na jakąś planetę będzie to znów inny kolor na podglądzie falangi.

Czy można robić ACS na PZ?
Niestety, jedyną dostępną opcją związaną z ACS jest atak na danego gracza lub stacjonowanie flotą. Wspólne wysyłanie recyklerów czy innych statków na PZ nie jest możliwe.

Czy można łączyć Gwiazdy Śmierci sojuszników w celu zwiększenia szansy zniszczenia księżyca?
Nie, jedyną możliwością jest wspólny atak, misja Niszcz nie jest dostępna w ACS.

Czy można razem szpiegować?
Nie, nie można łączyć swoich sond szpiegowskich w misji Szpieguj. Jedyną możliwością jest wspólny atak.

Czy można zatrzymać flotę u kogoś i pójść na urlop?
Nie, Flota stacjonująca jest traktowana tak samo jak flota właśnie lecąca , więc jeśli chcesz włączyć urlop żadna flota nie może być wysłana z misją Zatrzymaj.

Czy można teleportować flotę zaprzyjaźnioną?
Jedyną osobą która może przesyłać flotę swoim teleporterem jesteś Ty sam. Nie można także korzystać z teleporterów sojuszników czy graczy z BuddyListy czy innych.

Jaka jest prędkość flot w ACS?
Prędkość flot jest taka, z jaką prędkością leci najwolniejsza flota. Pamiętaj, że prędkość aktualnie najwolniejszej floty nie może zostać (z powodu dołączenia kolejnych flot) obniżona o więcej niż 30%..

Przykład: Flota potrzebuje 2 godzin (120 minut) na dotarcie do planety. 10 minut później po starcie kolejna flota dołącza do ataku, która potrzebuje 130 minut na dotarcie do planety. taka sytuacja jest możliwa, ponieważ nowa flota spowalnia grupę, ale tylko o 20 minut (16%). Inna flota, która potrzebowałaby 160 minut na dotarcie do planety nie może dołączyć do ataku.

Koszt przelotu floty wynosi tyle samo co normalny atak.

Grupa leci z prędkością jej najwolniejszego statku, jeśli do grupy dołącza wolniejszy statek, cała grupa zwalnia.

Kiedy flota opuszcza grupę, grupa leci dalej. Nawet w przypadku opuszczenia grupy przez założyciela, pozostałe floty powinny dolecieć do atakowanej planety i atak powinien odbyć się normalnie. Prędkość atakującej grupy nie może zostać zwiększona, nawet gdy grupę opuści najwolniejsza flota.

Po walce każda flota, która przetrwała atak wraca na planetę, z której wystartowała, ze swoją prędkością, a nie z prędkością całej grupy.

Czy flota wracająca z misji Zatrzymaj (zawrócona wcześniej bądź po wykonaniu misji) jest widoczna na falandze?
Flota wysłana na zatrzymaj jest widoczna na falandze gdy:
- zmierza na planetę z misją Zatrzymaj - po skanowaniu falangą planety tak startowej jak i docelowej,
- zostanie zawrócona przed dotarciem na planetę - po skanowaniu falangą planety startowej,
- jest zatrzymana na planecie - po skanowaniu falangą planety tak startowej jak i docelowej,
- gdy wraca z misji Zatrzymaj na planecie - po skanowaniu falangą planety startowej,
- gdy zostanie zawrócona w trakcie misji Zatrzymaj na planecie - po skanowaniu falangą planety startowej.

UWAGA. Księżyca nie można skanować, więc każda flota zatrzymana na księżycu jest niewidoczna dla falangi, chyba, że zostanie zeskanowana planeta z której została wysłana ta flota.

Co widzi obrońca, kiedy leci na niego atak? sumę statków? wszystkich atakujących?
Gdy leci na Ciebie grupa widzisz ją w podglądzie na czerwono, tak jak normalny atak, tyle że w jednej ramce znajdują się oddzielne komunikaty symbolizujące poszczególne floty w grupie. Możliwość odkrycia jaka flota na Ciebie leci, zależy od posiadanej technologii szpiegowskiej.

Jak dokładnie przebiega atak?
Atak wygląda następująco: Najpierw oddaje strzał pierwszy agresor (założyciel ataku) następnie 2 agresor i tak dalej aż do ostatniego. Następnie strzały oddają obrońcy w tej samej kolejności (od lewej do prawej), po czym kończy się runda i podliczane są straty. Następuje kolejna runda w której zostały już uwzględnione straty z poprzedniej. UWAGA Podczas grupowych ataków/obron cała grupa jest liczona jako jedna flota (tyle że każda korzysta ze swoich technologii)

A jeśli chodzi o depozyt czy bez niego można stacjonować?
Wysyłając flotę z misją "Zatrzymaj" określasz na ile godzin chcesz wysłać do kolegi swoją flotę. Statki zabiorą odpowiednią ilość deuteru na cały ten okres.
Depozyt potrzebny jest tylko i wyłącznie wówczas, gdyby kolega chciał przedłużyć okres stacjonowania Twojej floty na jego orbicie. Wówczas może jej dostarczyć porcje deuteru (ich ilość jest uzależniona od poziomu depozytu), przedłużając czas stacjonowania o okres, w jakim flota wykorzysta ten deuter.


Jak się atakuje w kilka osób, to czy technika się liczy każdego oddzielnie czy tego co zapraszał do ataku?
Podczas grupowego ataku/obrony, każda flota korzysta ze swoich technologii, zarówno podczas lotu (ze swoich napędów) jak i podczas walki (ze swoich technologii bojowej/ochronnej/opancerzenia).


Co dzieje się z flotą podczas misji Zatrzymaj, gdy konto gracza, na którego planecie zatrzymuje się flota, zostaje skasowane?
Flota zniknie z zakładki Podgląd ale wróci zgodnie z czasem.



Kolega Vatras omówił sprawę dość obrazowo w tym temacie -> http://forum.infinitebatt...p?p=79817#79817
_________________
Nie zadawaj się z idiotą bo sprowadzi cię do swojego poziomu i ... pokona doświadczeniem ...

Cogito ergo sum ...

Moja "tworczosc" - https://www.mixcloud.com/kris-fox/
Ostatnio zmieniony przez cybertiger |15 Sty 2011|, o 15:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Twilight Theme by joli edit by Dollar

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14