FAQ Użytkownicy Grupy Album Chat Download Szukaj


 Ogłoszenie 


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wzory - ugamela
Autor Wiadomość
fazi 
Administrator Gry
Home - 127.0.0.1



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1197
Skąd: Babylon 5
Wysłany: |31 Lip 2008|, o 17:04   Wzory - ugamela

aktualne wzory na http://wiki.infinitebattle.com/page/2/wzory
Ostatnio zmieniony przez fazi |29 Lip 2014|, o 07:49, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
AlianF 
Wierny



Wiek: 23
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 73
Skąd: Z polski
Wysłany: |31 Lip 2008|, o 18:30   

pięknie i ładnie ale może legenda by była ?

100 - sqrt(średnica moona)) * sqrt(liczba gwiazd śmierci) / (średnica moona/ 2))

co to sqrt ?
_________________

 
 
 
Rik 
Emeryt



Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 593
Wysłany: |31 Lip 2008|, o 21:04   

AlianF napisał/a:
co to sqrt ?

pierwiastek.. informatyki nie miałeś?

poza tym google nie gryzie
 
 
 
fazi 
Administrator Gry
Home - 127.0.0.1



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1197
Skąd: Babylon 5
Wysłany: |31 Lip 2008|, o 22:01   

a macie legendę ;]

edit:

przy okazji będę w kodzie gry sprawdzał czy wzory się różnią z tymi w ogame jak coś będę poprawiał i dopisywał co jest inne.
 
 
Karidus 
Emeryt



Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 293
Wysłany: |2 Sie 2008|, o 20:03   

fazi napisał/a:
a macie legendę ;]

edit:

przy okazji będę w kodzie gry sprawdzał czy wzory się różnią z tymi w ogame jak coś będę poprawiał i dopisywał co jest inne.


Jak obliczyczyc ile surowcow mozna zabrac z planety ?
Inaczej mowiac zakladajac ze flota ma wieksza pojemnosc niz moze zabrac surowcow z atakowanej planety, ile surowcow zabierze.

50% metalu 50% krysztalu 50% deuteru - tak mowi podstawowa teoria.
Jak to w praktyce wyglada tutaj ?

Potrzebne mi te informacje zeby wiedziec jak obliczyc np ilosc trasporterow do farmienia planet.

Poniżej zamieszczam wzory z forum ogame:

Cytat:
Oznaczenia:
M, K, D - ilość poszczególnych surowców na planecie w chwili ataku
Ład - ładowność floty
RM, RK, RD - rabunek poszczególnych surowców
min(x;y) - mniejsza z wymienionych wielkości

uwaga - na każdym kroku wynik zaokrąglany jest w dół do pełnej liczby!

1) RM1 = min(Ład/3 ; M/2) ' pierwszy rabunek metalu
1a) Ład1 = Ład - RM1 ' aktualizacja wolnej ładowności

2) RK1 = min(Ład1/2 ; K/2) ' pierwszy rabunek kryształu
2a) Ład2 = Ład1 - RK1 ' aktualizacja wolnej ładowności

3) RD = min(Ład2 ; D/2) ' rabunek deuteru
3a) Ład3 = Ład2 - RD ' aktualizacja wolnej ładowności

4) RM2 = min(Ład3/2 ; M/2-RM1) ' drugi rabunek metalu
4a) Ład4 = Ład3 - RM2 ' aktualizacja wolnej ładowności

5) RK2 = min(Ład4 ; K/2-RK1) ' drugi rabunek kryształu

Ostateczny rabunek poszczególnych surowców to:
metal: RM1+RM2
kryształ: RK1+RK2
deuter: RD
 
 
 
fazi 
Administrator Gry
Home - 127.0.0.1



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1197
Skąd: Babylon 5
Wysłany: |2 Sie 2008|, o 22:18   

jak znasz się na php to:


Kod:
            if($ladownia['pojemosc'] >= 0)
            {
                $metal    = $idwroga['metal'] / 2;
                $krysztal = $idwroga['crystal'] / 2;
                $deuter      = $idwroga['deuterium'] / 2;
               
                if(($metal + $krysztal + $deuter) >= $ladownia['pojemosc']){   
                    if(($metal) >= $ladownia['pojemosc'] / 3)
                    {
                        $ladownia['metal']         = $ladownia['pojemosc'] / 3;
                        $ladownia['pojemosc']    -= $ladownia['metal'];
                    }
                    else
                    {
                        $ladownia['metal']       = $metal;
                        $ladownia['pojemosc']     -= $ladownia['metal'];
                    }
                   

                    if(($krysztal) >= $ladownia['pojemosc'] / 2)
                    {
                        $ladownia['krysztal']     = $ladownia['pojemosc'] / 2;
                        $ladownia['pojemosc']     -= $ladownia['krysztal'];
                    }
                    else
                    {
                        $ladownia['krysztal']     = $krysztal;
                        $ladownia['pojemosc']   -= $ladownia['krysztal'];
                    }
                   
                    if(($deuter) >= $ladownia['pojemosc'])
                    {
                        $ladownia['deuter']        = $ladownia['pojemosc'];
                        $ladownia['pojemosc']    -= $ladownia['deuter'];
                    }
                    else
                    {
                        $ladownia['deuter']     = $deuter;
                        $ladownia['pojemosc']   -= $ladownia['deuter'];
                    }
                }
                else
                {
                    $ladownia['metal']           = $metal;
                    $ladownia['krysztal']        = $krysztal;
                    $ladownia['deuter']          = $deuter;
                }
            }
   
 
 
Karidus 
Emeryt



Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 293
Wysłany: |3 Sie 2008|, o 11:27   

Czyli jeżeli dobrze rozumiem, ładowanie następuje raz i tylko raz.

żeby załadować maksymalna ilość towaru potrzebna nam pojemność można wiec bardzo łatwo policzyć:

potrzebna_pojemność = max(metal/2;kryształ/2;deuter/2)*3

Mógłby ktoś zerknąć czy dobrze myślę ?
 
 
 
fazi 
Administrator Gry
Home - 127.0.0.1



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1197
Skąd: Babylon 5
Wysłany: |3 Sie 2008|, o 12:15   

Tak ładowanie zachodzi tylko raz, wzór dobry.
 
 
Karidus 
Emeryt



Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 293
Wysłany: |13 Sie 2008|, o 18:49   

Agresor stracił łącznie 1.595.259.000 jednostek.
Obrońca stracił łącznie 9.737.474.000 jednostek.
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 2.214.829.600 metalu i 807.274.200 kryształu.


3399819900 = 30% sumy strat agresora i obroncy
3022103800 = ilosc zlomu na orbicie


Z kąd się bierze różnica tych liczb ?
Gdyby ilość złomu była większa można by wnioskować że
na orbicie już ileś złomu było.
Jeżeli jest mniej niż 30% sumy strat to gdzie podziała się
reszta surowców ?
I od której wartości należy liczyć % szans na księżyc ?

Chyba że nie jest prawdą że 30% zniszczonej floty i obrony trafia na orbite.

Z forum ogame:
Cytat:
Szczątki ze zniszczonej floty tworzące PZ

Mpb (Kpb) to metal (kryształ) potrzebny na zbudowanie zniszczonej floty.

PZ = 30% * Mpb + 30% * Kpb


Powyższy wzór ma również zastosowanie do obliczania ilości szczątków powstających po zniszczeniu obrony, na Uniwersach na których opcja PZ z obrony jest aktywna.
 
 
 
Rik 
Emeryt



Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 593
Wysłany: |13 Sie 2008|, o 20:12   

a czy ta gra to ogame?? nie wiec nie stosuj tu tego wzoru

każde uni ma inne wartości ilości szczątków obrony i floty które wędrują na orbite
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Twilight Theme by joli edit by Dollar

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12